Перейти к содержанию

Final Audio - Эмоции в каждом прослушивании

sale50feb.webp

komplekti_dec122024.webp

sale50feb.webp

friends_club.webp

sale50feb.webp

aurian_jan23.jpg

Equalizer

Beyerdynamic DT8x1/9x1, или любимый винтаж !

Рекомендуемые сообщения

Хорошо выглядят! Поздравляю! Как по звуку?

Спасибо! По звуку - :praynew0::D


Accuphase DC-37 -> Grimshaw A2 -> HD800

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Хорошо выглядят! Поздравляю! Как по звуку?

Спасибо! По звуку - :praynew0::D

На 660-е похоже?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

На 660-е похоже?

Немного есть.


Accuphase DC-37 -> Grimshaw A2 -> HD800

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

На 660-е похоже?

Немного есть.

Амбушки будешь менять?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Амбушки будешь менять?

Уже поменял. Родные хоть и в идеальном состоянии, но на ощупь неприятны.

Поставил современные. :)


Accuphase DC-37 -> Grimshaw A2 -> HD800

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Мне думается, что если бы не зауженное пространство, то на них вполне было слушать классику.

С другой стороны, для этого есть 660е. :)


Accuphase DC-37 -> Grimshaw A2 -> HD800

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
Мне думается, что если бы не зауженное пространство, то на них вполне было слушать классику.

С другой стороны, для этого есть 660е. :)

Не только зауженное, но и плоское. А с тембрами все действительно неплохо.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Зато какой бас! :praynew0:

Электроника звучит просто супер! :D


Accuphase DC-37 -> Grimshaw A2 -> HD800

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Наткнулся!

 

1924 Основание компании Юджином Баером.

1937 Изобретение наушников DT 48

1950 Разработаны первые hi-fi-стереонаушники DT 48 S

1973 Разработка и производство квадрофонических наушников DT 204

1980 Рождение легенды DT 880

1981 Произведены первые в мире закрытые наушники с системой отражения (низких частот) – DT 660

1985 DT 770 и DT 990 утверждены как стандарты для профессиональной студийной записи

 

http://www.audio-hifi.ru/data/catalog/R ... g_2010.pdf


Accuphase DC-37 -> Grimshaw A2 -> HD800

  • Нравится 1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
Наткнулся!

 

1924 Основание компании Юджином Баером.

1937 Изобретение наушников DT 48

1950 Разработаны первые hi-fi-стереонаушники DT 48 S

1973 Разработка и производство квадрофонических наушников DT 204

1980 Рождение легенды DT 880

1981 Произведены первые в мире закрытые наушники с системой отражения (низких частот) – DT 660

1985 DT 770 и DT 990 утверждены как стандарты для профессиональной студийной записи

 

http://www.audio-hifi.ru/data/catalog/R ... g_2010.pdf

81-й значит :think:

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

81-й значит :think:

Первая версия. Вторая, наверное, 85го года.


Accuphase DC-37 -> Grimshaw A2 -> HD800

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
1985 DT 770 и DT 990 утверждены как стандарты для профессиональной студийной записи

:appl::coll::Russian: Слушаю четвертый день только 990. Нравится, как же иначе.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
1985 DT 770 и DT 990 утверждены как стандарты для профессиональной студийной записи

:appl::coll::Russian: Слушаю четвертый день только 990. Нравится, как же иначе.

1991 DT 990 – “наушники года” в течение пяти лет.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
Наткнулся!

 

1924 Основание компании Юджином Баером.

1937 Изобретение наушников DT 48

1950 Разработаны первые hi-fi-стереонаушники DT 48 S

1973 Разработка и производство квадрофонических наушников DT 204

1980 Рождение легенды DT 880

1981 Произведены первые в мире закрытые наушники с системой отражения (низких частот) – DT 660

1985 DT 770 и DT 990 утверждены как стандарты для профессиональной студийной записи

 

http://www.audio-hifi.ru/data/catalog/R ... g_2010.pdf

 

Вадим молодец :good: надо темы истории компаний почаще создавать. :drinks:

нарой чего нибудь про стаксы :praynew0:


источники как транспорт: cd philips lhh600, mac mini i7, цап demograf cs4397, ушной усилитель tantal 3c24+perun, шп усилитель 4654+4a32u4, басовый усилитель el12+maxonic.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
Наткнулся!

 

1924 Основание компании Юджином Баером.

1937 Изобретение наушников DT 48

1950 Разработаны первые hi-fi-стереонаушники DT 48 S

1973 Разработка и производство квадрофонических наушников DT 204

1980 Рождение легенды DT 880

1981 Произведены первые в мире закрытые наушники с системой отражения (низких частот) – DT 660

1985 DT 770 и DT 990 утверждены как стандарты для профессиональной студийной записи

 

http://www.audio-hifi.ru/data/catalog/R ... g_2010.pdf

 

Вадим молодец :good: надо темы истории компаний почаще создавать. :drinks:

нарой чего нибудь про стаксы :praynew0:

 

:drinks:

 

http://www.stax.co.jp/Export/History.html 1938-2006


ONKYO DAC-1000 -> Luxman-P1 -> Beyerdynamic DT911, Victor HP-DX1000, OPPO PM-1.

YAMAHA GT-2000L -> Luxman E-06 -> Densen DM-10 -> Dynaudio Contour 1.1 / BLH Sonido SFR-175A/T

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

 

Вадим молодец :good: надо темы истории компаний почаще создавать. :drinks:

нарой чего нибудь про стаксы :praynew0:

Стаксы еще не приехали. :)


Accuphase DC-37 -> Grimshaw A2 -> HD800

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
Наткнулся!

 

1924 Основание компании Юджином Баером.

1937 Изобретение наушников DT 48

1950 Разработаны первые hi-fi-стереонаушники DT 48 S

1973 Разработка и производство квадрофонических наушников DT 204

1980 Рождение легенды DT 880

1981 Произведены первые в мире закрытые наушники с системой отражения (низких частот) – DT 660

1985 DT 770 и DT 990 утверждены как стандарты для профессиональной студийной записи

 

http://www.audio-hifi.ru/data/catalog/R ... g_2010.pdf

 

Вадим молодец :good: надо темы истории компаний почаще создавать. :drinks:

нарой чего нибудь про стаксы :praynew0:

 

Вадим, ты супер! :good: А ошибку в этих датах найти сможешь? ;)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

 

Вадим, ты супер! :good: А ошибку в этих датах найти сможешь? ;)

Не, не могу. :D


Accuphase DC-37 -> Grimshaw A2 -> HD800

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
Наткнулся!

 

1924 Основание компании Юджином Баером.

1937 Изобретение наушников DT 48

1950 Разработаны первые hi-fi-стереонаушники DT 48 S

1973 Разработка и производство квадрофонических наушников DT 204

1980 Рождение легенды DT 880

1981 Произведены первые в мире закрытые наушники с системой отражения (низких частот) – DT 660

1985 DT 770 и DT 990 утверждены как стандарты для профессиональной студийной записи

 

http://www.audio-hifi.ru/data/catalog/R ... g_2010.pdf

 

Вадим молодец :good: надо темы истории компаний почаще создавать. :drinks:

нарой чего нибудь про стаксы :praynew0:

 

:drinks:

 

это не наушники а какие то транзисторные блоки :stopit: нету тут не какой истории . :NOno:


источники как транспорт: cd philips lhh600, mac mini i7, цап demograf cs4397, ушной усилитель tantal 3c24+perun, шп усилитель 4654+4a32u4, басовый усилитель el12+maxonic.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
Наткнулся!

 

1924 Основание компании Юджином Баером.

1937 Изобретение наушников DT 48

1950 Разработаны первые hi-fi-стереонаушники DT 48 S

1973 Разработка и производство квадрофонических наушников DT 204

1980 Рождение легенды DT 880

1981 Произведены первые в мире закрытые наушники с системой отражения (низких частот) – DT 660

1985 DT 770 и DT 990 утверждены как стандарты для профессиональной студийной записи

 

http://www.audio-hifi.ru/data/catalog/R ... g_2010.pdf

 

Вадим молодец :good: надо темы истории компаний почаще создавать. :drinks:

нарой чего нибудь про стаксы :praynew0:

 

:drinks:

 

это не наушники а какие то транзисторные блоки :stopit: нету тут не какой истории . :NOno:

 

Дмитрий, специально для Вас подправил. :secret::drinks:

 


ONKYO DAC-1000 -> Luxman-P1 -> Beyerdynamic DT911, Victor HP-DX1000, OPPO PM-1.

YAMAHA GT-2000L -> Luxman E-06 -> Densen DM-10 -> Dynaudio Contour 1.1 / BLH Sonido SFR-175A/T

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Jey.

а кто основал в 1938 эту компанию ? очень интересно узнавать как начинались и развивались компании и ихние продукты ?


источники как транспорт: cd philips lhh600, mac mini i7, цап demograf cs4397, ушной усилитель tantal 3c24+perun, шп усилитель 4654+4a32u4, басовый усилитель el12+maxonic.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
Jey.

а кто основал в 1938 эту компанию ? очень интересно узнавать как начинались и развивались компании и ихние продукты ?

 

Не знаю, попробую выяснить.

 

Выяснил - Naotake Hayashi :secret:

 

1980-10b.jpg

 

STAX - It's a family affair

 

 

The Hi-Fi Choice in Japan series continues with Dan Houston and photographer Chris Richardson boarding the bullet train and heading for the home of the electrostatic "earspeaker".

 

 

The story of Stax is also the story of modern electrostatics - the firm's founder even named it by shortening the word electrostatics. Today Stax is nearly 40 years old and is famous throughout both the audio and recording worlds for its electrostatic headphones. But it also makes floor standing electrostatic loudspeakers, gigantic amplifiers on castors, the Quattro CD player, and a new digital to analogue converter which uses valves in the output stage - the DAC Talent.

 

Stax is run by a family; the 84 year old founder and chairman Naotake Hayashi, his wife Toyoko, and their son, the company president Takeshi Hayashi.

 

The current factory was built 20 years ago and has been added to over the years - the end result being a collection of prefabricated units which looks as though someone has just plonked them down on the plot. The factory employs 35 people, mainly assembling components which are supplied by a range of (often local ) firms. A main corridor on the ground floor leads to the spartan offices, a carpeted listening and reception room; workshops full of test equipment and, at the end, an anechoic chamber hung with rolls of acoustically absorbent material. Plain duckboards across bare earth lead off to speaker assembly units, while back in the main building the first and second floors house dust-free rooms for the assembly of headphones.

 

Heading for the toy room If the words tawdry, run down or functional spring to mind then one must take heed of Wordsworth's aphorism: 'plain living; high thinking'. And posters around the walls, of musicians like Chick Corea (wearing his SR Sigmas the wrong way round!), confirm the standing of the company. The one room which is far from plain is Naotake Hayashi's office - or toy room as his son refers to it.

 

At 84 Naotake still puts in a full day's work, striving to develop electrostatic principles ever further. During our visit he was testing his latest invention - a six feet high horn-loaded electrostatic loudspeaker. The new unit was playing with a dedicated transformerless vacuum tube amplifier; the tube being connected directly to the diaphragm. The speaker folds like a screen, with the wide baffles acting as a straight horn to the diaphragm, and will be finished by the autumn. Although the type we listened to was made of wood, eventually the hinged baffles will be made from Coran, a heavy, inert plastic material manufactured by Du Pont.

 

”We first thought of this 25 years ago,” Takeshi told me, ”but it was too big and cumbersome and used a round, wooden horn. The new material is expensive but very inert and there is less vibration. The horns can fold so users can adjust the sound. We're thinking of making a smaller one but the problem of a smaller diaphragm is that it would give more coloration and less frequency extension.” Even with the prototype it was possible to hear how the system worked with the horn amplifying the sound of the driver without making it too directional or harsh.

 

The company was founded in 1952, its first product being a cartridge using electrostatic theory to convert vibrations into electronic signals. In the toy room, papers and case files surround the walls, along with examples of the company's products over the years. Books on music therapy confirm Naotake's long held belief that music is essential to good health: ”soft but clear sound is important,” he told us. A small tool box contains a saw (for fine tuning the horns perhaps) while several industry awards collect dust on the shelves and indescribable boxes with their electronic innards spilling out reflect a hands-on approach to design.

 

Takeshi takes up the story: ”After the second world war my father worked in Shanghai as a recording engineer with the Chinese Recording Company. He was always interested in systems which would deliver the best sound quality and he started researching electrostatic theory.

 

”Electrostatics were invented by a German in 1880, but the materials for the diaphragm were never good enough for quality sound reproduction. Chemical technology had improved during the war and there were better plastics available - even though we now believe purity of sound is better with just the bare metal. Our first products were the Monaural Radio Frequency Condenser Phono Cartridge and an integrated tonearm designed especially for use with the cartridge.

 

”In 1956 we were still only a cartridge manufacturer and my father patented a design of cartridge with a rotating stylus. Because you rotated the stylus every time you played a record we could use a softer sapphire tip. Another feature of the stylus was its extremely light tracking weight - about a gram - which gave better tracking performance at a time when other styli were tracking at between 10 and 20 grams.

 

Stax first came to prominence with its ear speakers which made their debut at the Tokyo Audio Fair in 1959. Takeshi remembers the occasion even though he was still a boy: ”I was at junior high school but was already starting to help my father where I could,” he said.

The ear speaker

 

The original headphone was the SR1 ; it was the first electrostatic headphone in the world and set a pattern for the types that were to follow, coming complete with its own energiser unit. Gradually the headphone business took over, even though Stax continued making cartridges and tonearms, finally winding up production in 1977 when the company's last electret direct pickup cartridge was made. ”We'd still like to make a phono cartridge,” Takeshi said, ”but the problem is finding the time.”

 

Headphones now account for 70 per cent of the company's business although as Takeshi points out, products such as the loudspeakers and DACs are changing the ratio slightly says. The early headphones were soon followed by Stax's first full range floorstanding electrostatic loudspeaker, the ESS 3A , launched in 1960. The main reason for developing electrostatic products was to avoid the problems of magnetic hysterisis, something Takeshi views as one of the major disadvantages of traditional dynamic loudspeakers.

 

There are now three models of loudspeaker: the nearly two metre high elegantly proportioned ELS-F83, the shorter and slightly wider ELS-F81 and the colossal ELS 8X. The latter is also available as the ELS-8X BB (for battery box). The DC battery supply gives 4,000 volts to polarise the massive diaphragm; it's basically similar to a Stax headphone but with the polarising energy multiplied to compensate for its size. And with the powerful batteries lying on the floor next to the loudspeakers it's not the sort of thing you'd want with children crawling around, as Takeshi admitted.

 

”Electrostatic energy is getting force from plus and minus signals with a single diaphragm between electrodes,” he explained, ”if we apply DC voltage to the entire diaphragm and put a high voltage through the plus and minus sides the diaphragm is pulled by the opposites and pushed by the same polarity - that's the basic principle. But we need to polarise the central diaphragm and by using a powerful DC current from the batteries we can eliminate the noise, which is present from the rectifiers in AC systems, and so reduce the impedance factors.

 

”It's exactly the same with the ear-speakers. The regular system uses a 230 volt power supply and the professional series uses 580 volts - they have battery packs for DC and better sound.” This is why the ear-speakers need an adaptor (AC or DC) which raises the signal voltage from your amplifier to cater for the polarising energy needed by the diaphragm.

 

Takeshi joined the company in 1972 after reading Mechanical Engineering and Industrial Design at Sofia university in Tokyo and a short spell with the research and development team at Harman Kardon - in Long Island, New York. He worked on Stax's first stereo Class A DC power amplifier, the DA-300, a 150 watt per channel monster which was to provide the pattern for subsequent Stax amplifiers. ”The Mark Levinson company used it as its reference power amplifier until it had finished its own,” he told me with some pride.

 

A glowing reference Alongside the DA-300 sit a variety of valve amplifiers, built by Naotake in the Fifties for use in the listening room. Indeed valves are still very much in favour at Stax. The company's first digital to analogue processor, the DAC-X1T, uses a dual triode valve in the output stage, as does the new slim and compact version - the DAC Talent, which also uses a new American made ”glitchless'” chip to eliminate the need for de-glitching circuitry which degrades sound quality.

 

Valves are also in evidence in the SRMTI ear speaker energiser. Valves deliver superlative sound according to Takeshi, who believes that the simplicity of valve circuitry along with the perceived smoother or faster passage of electrons through a valve have kept it very much in the audiophile domain in spite of the greater availability, reliability and design attractions of the transistor.

 

Powering up The side-by-side development of both electrostatic loudspeakers and amplifiers led to one of the most powerful amplifiers ever made. In 1987 Takeshi unveiled his DMA-X1, an FET output monoblok that weighed a massive 101 kilograms and which could push 1,000 watts into a one ohm load. As Takeshi describes it, it was more like the power supply for a welding machine! When you consider two were needed for stereo it makes sense that the amplifier was fitted with castors.

 

Last year another power amplifier arrived. The DMA-X2 is a slightly smaller version, weighing in at a mere 47Kg, and with non negative feedback and Class A output stages. ”The power supply is A/B which reduces the problem of heat generation. It is balanced from input to output and is a traditional BTL (balanced transformer less) design,” said Takeshi. If all this implies that Stax is not primarily a headphone manufacturer then that is also what we discovered. However, the company is probably still best known for its electrostatic 'ear speakers'.

 

1977 saw the launch of the SR Sigma where the electrostatic diaphragms were angled slightly in front of the ear to make the listener believe he is hearing sound from in front. In 1982 the Lamda Pro and Lamda Signature followed the same design philosophy and incorporated high quality PCOCC cable and a thinner membrane ”for golden ears” as Takeshi describes discerning audiophiles.

Going digital

 

But by the mid Eighties Stax was heavily into digital electronics, releasing its Quattro CD player in 1986. The Quattro uses a Sanyo Fisher drive system and Stax designed electronics in the digital to analogue conversion process. The 18-bit CD player was followed by the DACs which also use multi (20) bit technology. Takeshi doesn't rate bitstream as highly as some: ”We have measured the new Philips one bit chip and we can see that noise levels are greater than with multi bit systems,” he said showing me graphs to prove his point.

 

Takeshi himself favours the analogue medium for its higher frequency range and more lifelike qualities: ”The problem with digital formats for high-end people (audiophiles) is that a higher bit or higher sampling frequency is needed. We don't just listen to music with our ears - we can also feel some frequencies with maybe our face or stomach. CD is still in its infancy and of course even four bit technology would be popular with most people. Denon has announced that it will making a higher density CD which will carry higher frequency sampling - that could be good for audiophiles.”

 

One can see that the making of Stax products is both exacting and painstaking. Takeshi said he spends hours every night listening and relistening to products with a view to improving them. And while the factory may not be as plush and clinical as some of the Japanese workplaces we visited, products are all hand-assembled and rigorously tested before leaving for Germany or the States, or any other of Stax's 20 marketplaces.

 

Stax engineers do clean clothing and masks to work in a dust free environment while assembling the delicate diaphragms of the ear-speakers and matching a left and right pair for efficiency.

 

Even though it's not a noisy factory Takeshi says he wants to extend it to incorporate a small concert hall and proper listening room where the engineers can play live music before listening to recordings on quarter inch tape. Whether this will be on the scale of the Nakamichi hall we visited last month remains to be seen, but if the company's previous exploits are anything to go by then you can rest assured that it will be more than a little out of the ordinary.

 

 

--from Hifi-Choice, 1991 © Copyright 1991 by Hifi Choice

 

:thank:


ONKYO DAC-1000 -> Luxman-P1 -> Beyerdynamic DT911, Victor HP-DX1000, OPPO PM-1.

YAMAHA GT-2000L -> Luxman E-06 -> Densen DM-10 -> Dynaudio Contour 1.1 / BLH Sonido SFR-175A/T

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Будет желание более досконально изучить, вот ссылка в помощь - http://wiki.faust3d.com/wiki/index.php?title=Stax_Earspeakers_Overview#Earspeakers_General_Information :drinks:

 

Вообще занятная тема, может веточку создадим??? :secret:

 


ONKYO DAC-1000 -> Luxman-P1 -> Beyerdynamic DT911, Victor HP-DX1000, OPPO PM-1.

YAMAHA GT-2000L -> Luxman E-06 -> Densen DM-10 -> Dynaudio Contour 1.1 / BLH Sonido SFR-175A/T

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Для публикации сообщений создайте учётную запись или авторизуйтесь

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать учетную запись

Зарегистрируйте новую учётную запись в нашем сообществе. Это очень просто!

Регистрация нового пользователя

Войти

Уже есть аккаунт? Войти в систему.

Войти

  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу

×
×
  • Создать...

Важная информация

Пользуясь форумом вы соглашаетесь с нашими Условия использования.