Перейти к содержанию

1920x420.png

sale50feb.webp

Forum-blog.jpg

sluh_1920x420.jpg

vse_july_1920x420_1.jpg

1920xE420.gif

friends_club.webp

aurian_jan23.jpg

Авторизация  
Mios

Самые дорогие наушники в мире?!

Рекомендуемые сообщения

Ребята нужна ваша помощь. Как то раз поспорил с другом , тема была "Самые дорогие наушники в мире", речь шла не о стразиках из брильянтов. Я сказал что самые дорогие наушники будут стоить не более $7000. Он говорит что есть наушники за $25 000. Пожалуйста разрешите наш спор)) И если можно с доказательствами. :smile83:


Ipod+ sennheiser cx-300

SONY NWZ-E444 8Gb + sennheiser ie6

SONY NWZ-845 + sennheiser iE8

Cowon J3 + Westone 3 +fii0 e11

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

sennheiser orpheus

да и вообще гугл в помощь


 

Arkhipov Laboratory DAC 1541, Sony TC–WE825S

Energy Audio Beta 22, MS Audio FHA 1.2

Audeze LCD-2 rev.2 & LCD-2 rev. 2.5, Sennheiser HD 800, Hifiman HE-500, Beyerdynamic DT250, DT150, DT990, t51i

iBasso DX90mm, Sony XBA-A3, Unique Melody 3DD, Monster Turbine

 

Рассмотрю варианты обмена своих девайсов на ваши (:

 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

БЕРУ =))

А вопше вроде да дороже sennheiser orpheus вроде нету


Плеер: IBasso DX50

Стационар: Philips MCI900\12, IBasso DX50 Наушники:,Sennheiser HD558, Sony MDR-1R

Наушники портотив : Sony H3

Было: плеера-nexx nf-870, Cowon d2+,samsung yp-r0,sansa clip+, Hisaundaudio Rocoo P,HM601 Slim, Colorfly C3

наушники-sennheiser cx200,300 fischer auduio silver buleet,768(2пары) bbk-3001s; panasonic dj300,SoundMAGIC PL50, fischer fa-011,Ultimate Ears Triple.fi 10 Pro, Axelvox HD242, Rocco Popo,Audio-Technica ATH-M50,Earsonics SM3,Audio-Technica ATH-ESW9,sennheiser ie6, Fischer Audio Fa-003(чашки из бука 5 ступеней),cowon c2(4gb),Beyerdynamic DT 990 PRO / 250 ohm(мод), Sennhesier ie80, ath-ANC70, ath-WS70

,Sony MDR ZX700

Звуковые карты:,E-mu 0404 USB, audiotrak dr.dac2 dx muses,audiotrak prodigy cube

Vkontakte----http://vkontakte.ru/tarr12 Заходите пообщаемся =)

Помогу с покупкой аудио техники из-за границы , индивидуальный подход к каждому клиенту, скидки для постоянных клиентов и больших заказов, по всем вопрос в личку, а лучше в контакт!

Я Смею Все Что Можно Человеку, Кто Смеет Больше – Тот Не Человек. (Шекспир В. «Макбет»)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

орфейус фигня. с брулиянтами по любому дорожее будет. даже если трусы брулиятнтами обделать и то дорого. а про наушники и не говорю.

 

сейчас всякое китайское ушное изделие уже стало приближаться по ценам к неразумному (скорее всего лучше сказать, уже приблизилось и перегнало этот предел). если технически далее не осилят то просто навтыкают алмазов в модификацию хе -6. если будет необходимость в этом.если будут покупатели. мистер вонг или ченг он хитер. сделает всякое. так что перегонят по цене орфеус именно китайцы. будем ожидать.

 

таким образом из хедфая выбраться сложно будет тем кто в нем увяз. потому что ценовой диапазон растет. и народ считает что занимается хаендом, и так и не переходит в колоночный тракт тратя деньги на коробочки. как наживку производители кидают новые топовые изделия. только хотел завязать и думал что нашел что хотел, но хлоп и новые флагманы появились..

общество потребления сведет..


http://dmitrissd.livejournal.com/

 

не работай , не учись, лишь в наушниках дрочись

 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

 

The Sennheiser HE-90 “Orpheus headphones” vs. the Stax SR-007 “Omega 2”

 

Associated equipment:

Kevin Gilmore Solid State electrostatic headphone amplifier with outboard high-end Condor linear +/-15V supply

Audiogeek Nitrogen cables

Arcam CD72T CD player, though during the course of the review the headphones were compared on a broad range of sources from the 47 Labs Shigaraki transport/DAC to the Rockport Sirius III turntable.

 

The Contenders

The Sennheiser HE90s are supremely comfortable. You barely notice that you have them on; there is a slight ring of pressure sensed around the ears and on the top of the head, but otherwise – nothing. The Sennheiser HD600s were evidently designed on a similar principle of fit, yet in comparison the HD600s feel tight, cheap, and crude. Even the cord of the HE90 is supple and flexible, which is a surprisingly nice feature since it doesn’t pull on the headphones.

 

The Stax SR-007 (Omega 2) are an entirely different animal. They use lambskin ear pads, which are very comfortable for about an hour before they start getting warm, at which point I either switch to the HE90s (which are good for hours) or open a window to cool the room down. The headband is supremely well designed -- I don’t feel it at all. It requires no adjustment, unlike the HE90 headband that extends and retracts much like the HD600 headband.

 

The Sound

The HE90 sound is one of fantastic openness, of space. Partly the result of the insane frequency response of these headphones – up to 100kHz – and partly the result of the slightly bright tonality, I have with the possible exception of the AKG K1000 never heard imaging like this from a headphone. The perspective of the HE90s’ can be one of the conductor, with the symphony stretching out before you, the choir behind it, and individual instruments in their individual places. The perspective of the HE90s’ can be inside the machine, with the band eerily blocking your way. It all depends on what the performers and recording engineers wanted – not what the headphone designers wanted. Nearly everyone – including several musicians –who has had a chance to hear my system with classical music or jazz has commented on how it sounds exactly like being in a concert hall; one particular audiophile remarked that it was an experience he’d never forget.

 

In contrast, the Omega2s have more channel separation than the HE90. This manifests itself as a wider soundstage that’s not nearly as recording dependent as the soundstage on the HE90s. The Omegas take the instrument placement of the HE90s and shove it out a bit further and towards the rear. Most noticeably, however, the Omega 2 soundstage is incredibly three-dimensional and detailed, in that the Omega 2 are one of the few headphones I’ve ever heard that actively distinguish between the sonic foreground and the sonic background. However, it is important to note that the Omega 2s don’t attempt to duplicate the wide-open quality of the Sennheisers. The Omega 2s give the impression that they are giving the listener the music, the whole music, and nothing but the music. There is a sense of airy space occasionally, but it is highly dependent on the recording—whereas the HE90s place every performance in a defined, physical space with its own characteristics, the Omega 2s often give the impression that the music is performed floating in a space with no boundaries. Overall, this might be considered an offshoot of the more relaxed tonality that the Omega 2s have. They don’t try to express themselves, they just let the music flow.

 

Like most electrostatic headphones, the HE90s have incredible detail. I have yet to hear any driver – dynamic, electrostatic, headphone, or speaker – that matches the level of detail that the HE90s are capable of. The snap and boom of the cannons in Tchaikovsky’s 1812 or the crisp snap of the drums in a Sousa march are reproduced at a level head and shoulders above anything else. The headphone’s greatest strength could, in fact be considered an offshoot of one of its greatest disadvantages. Unlike speakers, nearly all headphones have a close-in soundstage, with no instrument located more than a meter or two from the head. Yet the HE90s turn this into a great advantage both by surrounding the listener and by reproducing the recording as if through a magnifying glass. These headphones allow you to pay attention and notice every nuance, every minor detail of the recording in unmatched accuracy. Many recordings with less than stellar productions become glaringly obvious. Fortunately, the HE90s do not let their fidelity get in the way of the music. Elvis Presley’s Jailhouse Rock, for example, may sound grainy and crude on the HE90s – yet it loses not a whit of its fun toe-tapping quality! In fact much of the distortion that sounds harsh and sharp on other components is revealed as even and round, making the recording considerably more listenable without covering up or smoothing over detail.

 

On the other hand, the Omega 2s don’t flaunt their detail. In fact, I once remarked that it sounded more like a dynamic headphone than an electrostatic one! For one, they have a much slower decay than the Sennheiser HE90. When playing a sharp, instantaneous sound – such as the claps on Strauss’ Banditen Galop (Telarc/ Kunzel) – the sudden spike is accompanied by a greater degree of reverberation on the Omega 2s. [1] Indeed, the Omega 2s seem dark and dominated by their lower end when one first hears them. The detail and treble that one normally associates with an electrostatic design are eclipsed by a feature that isn’t normally associated with electrostats. The bass is, in short, mindblowingly, insanely, unbelievably good. Like a truly fine piece of chocolate, it is rich and addictive, yet it is not boomy or restricted to a single note. At times subtle, at times powerful and overt, it is by far the most amazing feature of the Stax Omega 2. Drum hits are clean, deep, and dry while cello and double-bass notes are vivid and alive, their harmonics reaching into the depths of the frequency range and revealing an entirely new dimension to the music. Many headphones require a bass-boost function to reproduce certain low notes, and as a result, normally audible parts of the bass-region are accentuated unnaturally. The Omega 2s, on the other hand, handle these notes natively and without any exaggeration, revealing the great and majestic elements of the music in a fashion that is nothing short of utterly breathtaking.

 

All this assumes that you’re listening to music where fidelity and sound quality was a serious concern throughout the recording and mastering chain. With discs like the Red Hot Chili Peppers’ “What Hits?!”, all bets are off. The Red Hot Chili Peppers aren’t known for their well-recorded albums, which cause the HE90s’ brightness to be accentuated out of all proportion while they shows a an incredible aversion to bass notes of any flavor. The Stax Omega 2, however, gets its groove on. The soundstage is rich and three dimensional with depth and breadth and incredible spatial separation. There is a sense that the performance is more than simply a recording, that it is actually there. To compare the CD with the Red Hot Chili Peppers live concert the reviewer attended would be absolutely laughable, of course – there’s no way a rock concert could approach this level of fidelity. The treble issues that I identified earlier with well-recorded music do not seem to be present at all with, uh, less-well recorded rock music. While the HE90 still take home the prize in the detail category, you just can’t beat the Omega 2 in naturality and fun factor. Radiohead’s “Planet Telex” sounds liquid and clear with a slightly warm tonality and absolutely no headache factor. Don’t even get me started on the bass. Deep, powerful, and incredibly addictive, it is probably the single biggest feature of the Omega 2s and definitely one of the reasons that badly recorded music sounds so damn good. To make matters ‘worse’, the Kevin Gilmore solid state amp easily puts out, so that at several points I found myself reaching for the volume control when I realized I had been listening at unwise levels.

 

This is not to say, however, that the Omega 2 are only good for badly-recorded music. The midrange of the Omega 2 is warm and liquid in the sense of the best vacuum-tube amplifiers. The music flows like water, while retaining a warm quality akin to a down sleeping bag on a cold winter night. The trumpets in Tchaikovsky’s Capriccio Italien (Dorati / Mercury Living Presence ) are clean and creamy, accompanied perfectly by the pizzicato bass and wonderfully pure, textured clarinets. Though the HE90s do have better detail, snare drums on the Omega 2 most definitely don’t lack texture and in fact the whole treble region has the high resolution that is a noted characteristic of electrostatic drivers. The soundstage is amazingly three-dimensional and precise down to the nanometer: the cymbals in Glier?’s Russian Sailor’s Dance (Telarc / Slatkin) stand on an island in the middle of an ocean of symphony washing around but not over them.

 

Similarly, the incredible detail, transparency, midrange (and did I say detail?) of the HE90s takes the meaning of the word “fidelity” to a whole new level. In my system, the HE90s present the recording as it is, in perfect detail with almost nothing left out and nothing thrown in. They are the single most transparent headphones that I have ever heard and, as such, are truly the reference standard by which all components can be judged. When I audition cable prototypes, it is the Sennheiser HE90s that reveal flaws and nuances that are almost inaudible on lesser systems. At the same time, the HE90s’ transparency makes for an immediate and gripping quality that makes it almost impossible to get work done while listening to certain recordings. (The DG/Gardiner/Orchestre R?volutionnaire et Romantique recording of Beethoven’s symphonies (all of them!) springs immediately to mind as an excellent example.) When it comes to sheer attack, the HE90s have it. Drum hits rise up out of nowhere with thunderous results; listening to a Beethoven symphony becomes akin to riding a canoe through a picturesque South American river with an occasional drop off Niagara Falls. The HE90s simply sound more real than any other headphone I’ve ever heard.

 

Purchasing

Originally available as part of the $15,000 Sennheiser Orpheus system, a few pairs of HE90 headphones may be still available from various retailers at a price of $6000 and up.

 

The Stax Omega 2 can be purchased from numerous American dealers and at a considerable discount from EIFL in Japan.

 

[1] It is possible that this difference is the result of the much higher frequency response of the HE90s – up to 100kHz on the HE90s vs. 41kHz with the Omega2s. As a result, the snap (which can be visualized as a sudden impulse) is passed through a low-pass filter with a lower cutoff frequency. Applying the ideas behind the Fourier transform to this situation, the reduction of the cutoff frequency of the low-pass filter would result in a greater degree of “ringing” around the pulse – which would be audible as reverberation or a slower decay.

 


Если услышишь - здравствуй, если умеешь - чувствуй.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

скажите вот этот господин просто троллит так толсто или на самом деле там всё грустно?


 

Arkhipov Laboratory DAC 1541, Sony TC–WE825S

Energy Audio Beta 22, MS Audio FHA 1.2

Audeze LCD-2 rev.2 & LCD-2 rev. 2.5, Sennheiser HD 800, Hifiman HE-500, Beyerdynamic DT250, DT150, DT990, t51i

iBasso DX90mm, Sony XBA-A3, Unique Melody 3DD, Monster Turbine

 

Рассмотрю варианты обмена своих девайсов на ваши (:

 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
psys

Я?

нет конечно, вон выше человек, который хе-6 никогда не слушал, но бегает по всем темам подряд и пишет какой-то бред про китайцев, ну и прочую подобную чушь на другие темы о которых представления не имеет.


 

Arkhipov Laboratory DAC 1541, Sony TC–WE825S

Energy Audio Beta 22, MS Audio FHA 1.2

Audeze LCD-2 rev.2 & LCD-2 rev. 2.5, Sennheiser HD 800, Hifiman HE-500, Beyerdynamic DT250, DT150, DT990, t51i

iBasso DX90mm, Sony XBA-A3, Unique Melody 3DD, Monster Turbine

 

Рассмотрю варианты обмена своих девайсов на ваши (:

 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
psys

Я?

нет конечно, вон выше человек, который хе-6 никогда не слушал, но бегает по всем темам подряд и пишет какой-то бред про китайцев, ну и прочую подобную чушь на другие темы о которых представления не имеет.

Это же Дмитрий! :D . у него особое Аудифильское мнение :smile83: .


Наслаждайтесь жизнью.....

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

дмитрийssd

 

Почему нельзя написать кратко - Китай го***!!! Хламный винтаж форева!

И все?

Или таланта нет, нет и краткости? :D)


Перед лицом Космоса большинство людских дел выглядят незначительными, даже пустячными. (с) Carl Edward Sagan

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
Или таланта нет, нет и краткости? :D)

в афоризмы :D)


Если услышишь - здравствуй, если умеешь - чувствуй.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
дмитрийssd

 

Почему нельзя написать кратко - Китай го***!!! Хламный винтаж форева!

И все?

Или таланта нет, нет и краткости? :D)

Так писать неприлично :( . да и пишется же ради творческой мысли вывольнения! :D . А просто и кратко это же отстой.


Наслаждайтесь жизнью.....

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Кстати про хламный винтаж без обид, это чисто чтобы фразу усилить. :D


Перед лицом Космоса большинство людских дел выглядят незначительными, даже пустячными. (с) Carl Edward Sagan

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Кстати про хламный винтаж без обид, это чисто чтобы фразу усилить. :D


Перед лицом Космоса большинство людских дел выглядят незначительными, даже пустячными. (с) Carl Edward Sagan

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
Кстати про хламный винтаж без обид, это чисто чтобы фразу усилить. :D

Если ты это мне, то я не обижаюсь; ибо умею искренне посмеяться над собой. :D

Хотя некоторые у нас на форуме кидаются как петухи, когда плохо говорят об их тракте. Как петухи...причем я говорю сейчас не о птицах... :blink:

 

P.S. раз тема превратилась во флудильню, то напишу тут.

 

В общем, по-прежнему продолжаю искать способы, как бы послушать 800-е, данная прослушка становиться все актуальней, ибо из своей тракта удалось выжать по максимуму сцены. Говоря по максимуму, я подразумеваю, охренительно по максимуму! ;)

Даже в 911-х сейчас фигею.

бэкграунд офигительный. Тихие звуки где-то далеко-далеко-о, и они различимы и осязаемы..

В общем, осталось только замутить межблок, который хотел, и пойду по миру искать 800-е.


Если услышишь - здравствуй, если умеешь - чувствуй.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Если ты это мне, то я не обижаюсь; ибо умею искренне посмеяться над собой. :D

Хотя некоторые у нас на форуме кидаются как петухи, когда плохо говорят об их тракте. Как петухи...причем я говорю сейчас не о птицах... :blink:

 

P.S. раз тема превратилась во флудильню, то напишу тут.

 

В общем, по-прежнему продолжаю искать способы, как бы послушать 800-е, данная прослушка становиться все актуальней, ибо из своей тракта удалось выжать по максимуму сцены. Говоря по максимуму, я подразумеваю, охренительно по максимуму! ;)

Даже в 911-х сейчас фигею.

бэкграунд офигительный. Тихие звуки где-то далеко-далеко-о, и они различимы и осязаемы..

В общем, осталось только замутить межблок, который хотел, и пойду по миру искать 800-е.

 

А я вот расстраиваюсь... амбушюры чуть сели, теперь неудобно немного... новые идеально сидели. :stopit:


Перед лицом Космоса большинство людских дел выглядят незначительными, даже пустячными. (с) Carl Edward Sagan

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Khronos

Если есть вариант достать новые, может, тогда стоит аккуратно заменить?

У тебя ж две пары НЕ_6, по идее в комплекте с каждой должно было идти по запасной амбушюре, т.е. всего получается две - как раз то, что нужно?

 

На каком усилке в конце концов остановился?


Если услышишь - здравствуй, если умеешь - чувствуй.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
У тебя ж две пары НЕ_6, по идее в комплекте с каждой должно было идти по запасной амбушюре, т.е. всего получается две - как раз то, что нужно?

К первым HE-6 шла другая амбушюра, поэтому не вариант.


Singxer SDA-2 > AT-HA22TUBE > ATH-ADX5000 / ATH-ESW11LTD / Sennheiser HD660S

Vivo Xplay 6 > VE Monk Plus

Gustard A18 > TopDevice TDS-700

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

B&Art

Это где новые Орфеи за сто рублей?Я бы прикупил парочку.

Никогда не видел Орфеи с усилителем,даже потрепанные, дешевле 10 американских рублей.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

ну, если учесть, что Орфеи сейчас без гибридника продается, тогда они и могу стоить 100 с лишним тысяч.


Домашняя аппаратура: AIMP5 + Asus Xonar Essence STX (2xLT1364) + Beyerdynamic DT 880-600 Ohm

Портатив: Cowon J3(2.23)

С уважением, Александр

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

самые дорогие наушники в мире это твои собственные уши.


Sony Vaio S ==> KingRex UC192 ==> Anedio D1 DAC ==> Arkhipov Laboratory Ultra EL ==> W1000x, T1

 

скажи что ты слушаешь и я скажу кто ты

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Не, собственные уши - это самый дорогой в мире АЦП. И самый лучший ;)


 

portable: jaybird x2, x3

in the past: lcd2r1, lcd3, sr007mk1, sr007mk2, sr009, th900, hd800, d7000, dt911, he4 and many more ))

 

 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.

Гость
Ответить в этой теме...

×   Вставлено с форматированием.   Вставить как обычный текст

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.

Загрузка...
Авторизация  

  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу

×
×
  • Создать...

Важная информация

By using this site, you agree to our Условия использования.